HomePartnerzyGaleriaProdukty

Erasmus +

....................................................................................................................................................................................................................................

 
 

AKTUALNOŚCI

 


INFORMACJE
O PROJEKCIE

 

 

SPOTKANIA

 

[16.10. 2017 WM]

 

Dzisiejsze spotkanie koordynatorów projektu Erasmus +, przybliżyło licealistom sens pracy nad przedsięwzięciem. Przypomnienie poprzednich projektów, dało pogląd na ideę tego wydarzenia. Pierwsi chętni do współpracy i wyjazdów             do Hiszpanii, Francji i Węgier już są.

 

W tym roku szkolnym rozpoczynamy  realizację kolejnego międzynarodowego projektu w ramach programu Erasmus +.

Tym razem będziemy współpracować z trzema szkołami: z Francji, Hiszpanii i Węgier.

 

Szkołą koordynującą projekt jest francuskie liceum REMI BELLEAU, liceum ogólnokształcące
z sekcją dwujęzyczną angielsko-hiszpańską. Szkoła znajduje się w mieście Nogent le Rotrou leżącym w dolinie Loary, ok. 100 km od Paryża.

 

Naszym kolejnym partnerem w projekcie jest hiszpańskie liceum IES MIGUEL HERNANDEZ z Alicante, historycznego miasta portowego nad Morzem Śródziemnym Część przedmiotów jest tam nauczanych w języku angielskim.

 

Trzecią szkołę partnerską większość z was dobrze zna. Jest to liceum HUNFALVY JANOS z Budapesztu, z którym od dwóch lat organizujemy wymiany uczniów.

 

Projekt IN MEMORIAM będzie miał na celu przybliżenie Wam, młodym obywatelom Europy jej historię. Skupimy się na I połowie XX wieku. Był to okres, kiedy naszym kontynentem targały wojny,
 a ludziom przyszło żyć w ciężkich i burzliwych czasach. Podczas pracy nad projektem poznamy sylwetki wybitnych osób. Każda ze szkół partnerskich wybrała kogoś, kto jej zdaniem zasługuje na to, aby ocalić go od zapomnienia. Będą to: Jean Moulin- członek francuskiego ruchu oporu, Miguel Hernandez- hiszpański poeta i dramaturg, oficer w armii republiki w czasie wojny domowej w Hiszpanii w latach 1936-1939, Imre Kertész- węgierski pisarz żydowskiego pochodzenia, więzień obozu w Auschwitz oraz Marek Edelman-lekarz, polski działacz polityczny i społeczny pochodzenia żydowskiego, jeden z przywódców powstania w getcie warszawskim. Poznając te postacie, odkryjecie również czasy, w których przyszło im żyć i poznacie wartości jakimi się kierowali. Jak mieszkańcy Polski, Francji, Węgier i Hiszpanii radzili sobie z trudną rzeczywistością? Na pewno znajdziecie podobieństwa i różnice.

Zapraszamy uczniów klas I i II LO do pracy nad projektem. Osoby najbardziej zaangażowane będą miały okazję odwiedzić nasze szkoły partnerskie
 i zobaczyć wiele ciekawych miejsc.

 

[02.10. 2017 WM]

 

W dniu 02 października 2017 r. opublikowano artykuł opisujący nasze prace nad projektem In Memoriam w Echu Dnia.


 

artykuł można pobrać tutaj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt IN MEMORIAM  ma na celu przybliżenie młodym obywatelom Europy  cząstkę jej historii. Skupiamy się na I połowie XX wieku. Był to okres, kiedy naszym kontynentem targały wojny, a ludziom przyszło żyć w ciężkich i burzliwych czasach. Podczas pracy nad projektem poznajemy sylwetki wybitnych osób. Każda ze szkół partnerskich wybrała kogoś, kto jej zdaniem zasługuje na to, aby ocalić go od zapomnienia.
Są to: Jean Moulin - członek francuskiego ruchu oporu, Miguel Hernandez - hiszpański poeta
i dramaturg, oficer w armii republiki w czasie wojny domowej w Hiszpanii w latach 1936-1939, Imre Kertész - węgierski pisarz żydowskiego pochodzenia, więzień obozu w Auschwitz oraz Marek Edelman-lekarz, polski działacz polityczny
i społeczny pochodzenia żydowskiego, jeden
z przywódców powstania w gettcie warszawskim.  Poznając te postacie, odkrywamy również czasy,
w których przyszło im żyć i poznajemy wartości jakimi się kierowali. W jaki sposób mieszkańcy Polski, Francji, Węgier i Hiszpanii radzili sobie
z trudną rzeczywistością?

 

Cele projektu:

 

- rozwijanie umiejętności bazowych oraz takich jak: umiejętności planowania, informatycznych oraz lingwistycznych przy użyciu innowacyjnych metod pedagogicznych skierowanych na nauczanie

- ulepszanie stosowania nowych technologii w procesie nauczania poprzez dostęp do nowych baz danych

- wspieranie innowacyjnych projektów mających na celu zredukowanie różnic w umiejętności nauczania które dotyczą uczniów pochodzących ze środowisk nieuprzywilejowanych,  wyeliminowanie ich wykluczenia

- pomoc szkołom w walce z wykluczeniem szkolnym oraz problemami z uczniami pochodzącymi z trudnych rodzin, stworzenie  sprzyjającego środowiska dla nauczania.

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FRANCJA

 

 

 

 

FOTORELACJA
Z BUDAPESZTU

 

 

 

 

Erasmus w Alicante

 

Relację Oli Wiórkiewicz z pobytu w Hiszpanii

można pobrać tutaj.

 

 

Alicante- Hiszpania

 

Erasmus 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
     

........................................................................................................................................................................................

<<Pozostałe wiadomości czytaj w   <<ARCHIWUM>>

   

 

  Dokumenty  │  Egzamin maturalny   │  Archiwum  │   Dla kandydatów  │  Absolwenci   │  Sport